Live is short,eat dessert first! ( Viure és curt,menja les postres primer!)

dimecres, 5 d’agost del 2009

Capvespre d'estiu

Imatge: llddona ( camí Cap de Creus )

" L'estiu, el sol, l'amor són fugissers. Perduren sols al fons de la memòria, reserva natural per no morir de fred "
*****
Capvespre
El crepuscle ha envaït
a poc a poc la badia
i l'ha omplert d'una
llum màgica, quasi diurna.
El mar s'ha condormit
i les barques es troben com
somortes després del tràngol del migdia.
Un vol de gavines juganeres
ens evoca el cant dels amants.
Els perfils de Pení i es Bufadors
són ombres xineses
que ens recorden l'embruix
dels misteris de la nit.
Hora de capvespre vora mar.
Hora de calma i repòs,
d'aixoplugar-nos dins nostre
i retrobar tot allò que hem perdut pel camí,
sota un sol xafogós de migdia.
( D'El temps passa a Cadaqués, 1986 )

18 comentaris:

òscar ha dit...

aturar-se a escoltar el vent al cap de creus té un punt de misteriós.

Teresa Bosch ha dit...

Un poema ben maco de la Quima Jaume que desconeixia. El capvespre és la millor hora de la platja i de l'estiu.

rebaixes ha dit...

Ja m'agradaria poder apropar a meus sentits tot el que marca el poema...
Jo dins, prop dels boscos i riu i entre plantius, sentim en la carn diferent per l'escenari, no pels sentiments. Anton.

Alepsi ha dit...

La platja, el mar, el sol... tot té aquell puntet romàntico-màgic... que fa que una, fins i tot, s'animi a escriure! :D

Muasssss!!

fada ha dit...

Una gran poetessa, la Quima Jaume, i no prou desconeguda. Està molt bé aquest petit tast que ens en fas arribar. Un petó.

Garbí24 ha dit...

no coneixia el poema , pero te tota la rao del mon.

Sergi ha dit...

M'agrada molt la primera frase, però també com acaba el poema, sort en tenim del capvespre, que durant el dia no es pot viure de la calor que fa, ni tant sols a Cadaqués!

ddriver ha dit...

maco, sort que al migdia dormo i no perdo res

BACCD ha dit...

Un repòs per a l'ànima, doncs...

Carme Rosanas ha dit...

Jo tampoc el coneixia. Molt bonic! També la teva foto del camí del Cap de Creus.

Deric ha dit...

he d'anar a perdre'm pel cap de Creus!

el paseante ha dit...

M'ha agradat el poema, però em quedo amb la frase de la (suposo que és dona) Quima Jaume.

estrip ha dit...

un camí preciós per anar a passejar!
Al estiu però, baixar a alguna cala a remullar-se que fa calor!

Spock ha dit...

Un poema molt bonic que m'ha dut fins aquí l'olor i la brisa de la mar.... Necessito vacances!

Una abraçada i gràcies per fer-me descobrir una autora que no coneixia.

Toy folloso ha dit...

Hi ha unes julivíes (julioles, guiules) que fan un pam, aqui a baix.
Porta la canya quan hi tornis....

Joana ha dit...

Òscar,
I mira que de vent n'hi fa!
Teresa,
Els capvespres d'estiu vora mar són assossegats!

Rebaixes,
sempre fent poesia!

Alepsi,
ja veig que has arrencat!

Fada,
Diuen que són preferibles els tasts que tot de cop!

Garbi24,
I tu la tens al teu últim post :)

Xexu,
Capvespres i nits...

Ddriver,
Si pots dormir rai... :)

Duschgel,
Com ho saps...

Carme,
De Port lligat a Cap de Creus, una bonica excursió. Millor a la tardor!

Déric,
de tant en tant m'hi perdo !

Paseante,
Pots cliclar a sobre el nom...

Estrip,
Si fas l'excursió és inevitable submergir-t'hi!

Spock,
Vaaaa que ja et queda poquet! bones vacances!

Toy,
Fa temps que no vaig de pesca :)

Unknown ha dit...

Els versos de Quima Jaume m'han encantat. Amb el teu permís, me'ls anoto!

Joana ha dit...

Tu mateixa, Núria, agafa el que vulguis!
Bon estiu!